Roning som motion i hverdagen

Alle har travle liv med både det ene og det andet, der skal passes og nås. Roning er en sport, der kan tage lige så meget – eller lidt – af din tid, som du ønsker. Vi arrangerer jævnligt ture, hvor vi er væk en hel aften eller dag. Det er ikke sikkert, du har den slags tid til rådighed, og det er også helt i orden. Der er flere måder at klemme en lille rotur ind i dagens program på.

Uvisheden om vind og bølgegang er et grundvilkår i roning, og det er en del af charmen – så er man nemlig fuld af begejstring, når vejret overrasker positivt. Fordi roning altid er på vejrets præmisser, kan det være svært at planlægge mange dage forud. Det ligger derfor dybt i kulturen i Roklubben ARA, at vi koordinerer ture på kryds og tværs via SMS eller opslag på rokort.dk. Nogle gange i god tid (dvs. lidt et sats), andre gange spontant. Roning hos os er altså ikke en sindrig holdplan, hvor du kan vælge og vrage, men et netværk af relationer omkring motion, du kan tage del i.

For at give alle et nemt udgangspunkt, så har vi to ugentlige klubaftener, hvor der er fællesroning. Nogle gange er vejret sublimt, og vi er mange afsted, mens vi andre gange er nødt til at aflyse pga. blæst.

Udover fællesroning er der løbende medlemmer der slår ture op på rokort eller på klubbens medlems Facebook side, så hold øje 🙂

Tirsdag 17:00
Torsdag 18:00

Til fællesroning tager vi typisk til Egå Marina og hjem igen (14 km), men gerne længere, især om søndagen. Hvis bådens besætning er enige om at ro længere, og vejret er til det, er der selvfølgelig frihed til det.

Rovagten sætter bådhold, vær her til tiden, så vi hurtigt kan komme på vandet. Tilmelding til fællesroning foregår på rokort.dk.  (f.eks. vil du få besked om aflysning i tilfælde af dårligt vejr).

Morgenroning er nærmest en disciplin i sig selv i Roklubben ARA. Mange af os elsker det! Der er også nogle, der ikke elsker det…

Vi mødes typisk i klubhuset kl. 6:00 sharp. Første mand m/k sætter kaffen over, båden rigges, og vi suser afsted, så snart alle er mødt op. Er det helt godt, har nogen taget en pose rundere fra 7eleven med! Vi ror 5 km ud langs Bellevue, tager en kop kaffe og ror hjem igen. Der er en særlig ro om morgenen, vandet er ofte stille, og vi kan se solen stå op. Hvis der er stemning for det, tager vi en dukkert fra båden. Mange roere i ARA er også vinterbadere og kan ikke helt vente på sommerens vandtemperaturer.

Når du starter i klubben, vil du hurtigt finde ud af, hvem der er morgenroere, og så er det bare med at komme med og prøve det!