ARASEROVigtig info

Roning er igen muligt

By juni 8, 2020No Comments
ARA følger anbefalinger fra DIF, DGI og Dansk Forening for Rosport

Vi kan ro når vi følger disse regler:

• Der må ros i alle både.
  • Der skal ikke længere nødvendigvis roes i familier.
  • De der ønsker, at begrænse omgang med andre, kan stadig vælge familieløsningen, det aftales indbyrdes.
  • Der må skiftes i bådene, hvis holdet finder det forsvarligt. Da vi ikke kan skifte, uden vi kommer til, at vi berøre hindanden, har vi ikke et krav om, at der vaskes af mellem skift.
  • Bådene inkl. fangline, rorline, redningsveste, vognene og andre berøringsflader, skal vaskes i sæbevand efter endt tur.
  • Der dispenseres indtil videre for svømmeprøver
  • Redningsveste havnen skal dyppes i kar med opvaskevand og efterfølgende skylles hvis de har været brugt på turen.
  • Redningsveste Brabrand her skal hver roer have tildelt en fast vest.
  • Ture oprettes som aktivitet på rokort med dato og tid. Som bådens navn anvendes “overførte km”, og når båden går ud rettes bådnavnet. Hvis der ikke ønskes kontakt med andre hold, så skriv ”privat”, er det en fast aftale, skriv ”lukket tur”, således andre kan se, om der skal holdes afstand, eller det er en åben tur.
  • 15 minutter mellem hvert hold. Der skal være 15 minutter mellem hver gruppe af 10 personer. Det betyder der nu kan være flere hold på samme tid. Hvis I er en familie, som ønsker den begrænsede kontakt, så skriv det på rokort, når I opretter turen. Der må IKKE på noget tidspunkt, være mere end 10 personer på pladserne ad gangen!
  • Ved kø ved slæbestedet skal der holdes god afstand.
  • Kun 2 både foran klubhuset ad gangen
  • Årer mm skal rengøres jævnfør DFfR’ s anbefalinger efter hver tur. (vand med opvaskemiddel).
  • Toilet og køkken må benyttes på Fiskerivej. Husk at vaske eller afspritte kontaktflader efter brug. Der må brygges kaffe på Fiskerivej, men HUSK håndvask inden brug af kaffemaskinerne, og at vaske termokander af før og efter brug, der skal anvendes almindeligt opvaskemiddel. Der må kun være en person pr. bådhold i køkkenet ad gangen.
  • Toiletter på gangen på rostadion må benyttes. Husk at vaske eller afspritte kontaktflader efter brug.
  • Bad, køkken og omklædningsrum må ikke benyttes
  • Vi opfordrer alle til at bruge håndsprit. På Fiskerivej er der håndsprit til rådighed, på Rostadion skal I selv medbringe opvaskemiddel, håndsprit og klude.

Husk og overholde alle myndighedernes anbefalinger.

Når vi sidder i bådene, kan vi ikke overholde to meters reglen, hvilket betyder at vi udsætter hinanden for risiko. Derfor er reglerne lavet på baggrund af anbefalinger fra DIF og DFfR:

Læs anbefalingen fra DIF her
Læs anbefalingen fra DFfR her

Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive til bestyrelsen her

HUSK!
Føler du et af følgende symptomer: hovedpine, muskelsmerter, feber, hoste, ondt i halsen og åndenød, så SKAL du blive hjemme.

Vi har alle et ansvar for, at vi kommer trygt videre!

Indtil alle kommunale indendørs idrætsfaciliteter, klubhuse og omklædningsrum atter kan åbne, gælder følgende fortsat:

• Fælles aktiviteter i klubhuset er aflyst både på havnen og på Rostadion
  • Arbejdsdage og forårs rengøring er udskudt.
  • Mødeaktivitet foregår via telefon, skype, messenger, FaceTime, eller lign.
  • Infomøde for nye medlemmer er udskudt

Nyheder omkring Corona tiltag, opdateres løbende her på hjemmesiden og i klubbens nyhedsbreve.

Lad os sammen passe godt på hinanden og alle andre.

/Bestyrelsen

Udgivet juni 8, 2020