Klubbens faciliteter

Området ved den gamle lystbådehavn i Aarhus er i en heftig udvikling i disse år. Her bor Roklubben ARA – og har gjort det i over 80 år. Klubhuset ligger på Fiskerivej 5, lige ved de to fiskehandlere og mikrobryggeriet Hantwerk. Her har vi de fleste af vores både, og her starter alle vores roture på Aarhus Bugten.

Brabrand Søen er selvfølgelig et meget mindre farvand, men til gengæld ofte mere roligt, hvis det blæser. Her ligger Brabrand Rostadion, som Roklubben ARA deler med andre klubber. Det er et nyt, lækkert hus med sauna, stor træningshal med romaskiner, køkken osv. Brabrand er især benyttet af SERO, og så foregår roning i scullere og andre glasfiberbåde også primært på søen. Her har vi faktisk Guldfirerens gamle træningsbåd!

Begge adresser og tilhørende bådpark kan frit benyttes af alle klubbens medlemmer. Vær dog opmærksom på, at særlig instruktion kan være påkrævet, når du bevæger dig ud i noget, du ikke har prøvet før. F.eks. er der særskilt instruktion inden sculler-roning.